معرفی و دانلود رایگان کتاب معامله گر منضبط

کتاب معامله گر منضبط

سرفصل های کتاب معامله گر منضبط

فصل یکم: چرا این کتاب را نوشتم؟

فصل دوم: چرا یک الگوی فکری جدید لازم است؟

فصل سوم: همیشه حق با بازار است

فصل چهارم: پتانسیل سود و ضرر نامحدود است

فصل پنجم: قیمت ها در حرکت دائمی هستند

فصل ششم: بازار محیی بدون ساختار است

فصل هفتم: در بازار دلایل نامربوط اند

فصل هشتم: گام های سه گانه برای تبدیل شدن به معامله گر برتر

فصل نهم: شناخت ماهیت محیط ذهنی

فصل دهم: مدیریت اطلاعات محیطی توسط خاطرات، تداعی ها و باورها

فصل یازدهم: لزوم فراگیری روش تطبیق

فصل دوازدهم: ساز و کار رسیدن به هدف

فصل سیزدهم: مدیریت انرژی ذهن

فصل چهاردهم: تکنیک هایی برای اعمال تغییر

فصل پانزدهم: روان شناسی حرکت قیمت ها

فصل شانزدهم: قدم در راه موفقیت

فصل هفدهم: کلام آخر

 

بخشی از کتاب معامله گر منضبط

“در تابستان سال ۱۹۸۲، هنگامی که نوشتن این کتاب معامله گر منضبط بورس را آغاز کردم، معامله‌های قرارداد آتی تقریبا در همه زمینه‌ها به خوبی در حال رشد بود. مبادلات و قراردادهای جدید، ارائه مشاوره و خدمات بیشتر، افزایش تنوع آثار و نشریات و از همه مهم‌تر برنامه‌های کامپیوتری جدید که دنبال کردن روند بازار را آسان‌تر می‌کرد، از نشانه‌های این رشد بود.

اما این رشد تنها یک روی سکه بود. در واقع یک گروه کوچک از معامله‌گران نخبه که بیشترین سودها را به دست می‌آوردند، بیشترین ضرر را هم به معامله‌گران بازنده وارد می‌کردند.

معامله‌گرانی که همیشه سود می‌کنند در همه معامله‌های خود با یک نظم ذهنی خاص وارد می‌شوند، آنها منضبط هستند، عواطف خود را به خوبی کنترل می‌کنند، به خودشان مسلط هستند و همسو با جریان بازار قدم برمی‌دارند.

این موضوع نشان دهنده این است که معامله گر منضبط و موفق از نظر روانشناسی به خوبی روی خود کار کرده‌اند و شرایط بازار هرگونه که باشد آن‌ها می‌توانند کنترل ذهن خود را برای داشتن یک معامله موفق، حفظ کنند. افراد موفق در بازار معاملات، فنون پیروزی در معاملات را به ارث نبرده‌اند، آن‌ها همه موفقیت‌های خود را با آزمون و خطا و به صورت اکتسابی به دست آورده‌اند.

معامله‌گران موفق بارها زمین خورده‌اند و ضررهای زیادی متحمل شدند تا اکنون بدانند که باید چگونه در بازار به صورت حرفه‌ای عمل کنند. معامله‌گران موفق بعد از سال‌ها کار کردن در شرایط مختلف بازار، حالا اعتمادبه‌نفس بالایی دارند. این اعتمادبه‌نفس به آن‌ها کمک می‌کند که بدون تردید قدم بردارند و در مواردی که لازم است به صورت آگاهانه ریسک کنند. از این رو آن‌ها هیچ ترسی از شرایط غیرقابل پیش‌بینی بازار ندارند.”

درباره‌ی کتاب معامله‌گر منضبط

اینکه شما به‌عنوان یک معامله‌گر منضبط چگونه موفق می‌شوید و در چه شرایطی ممکن است شکست بخورید تا حد زیادی به حالت روانی شما بستگی دارد. شما باید یاد بگیرید سود و ضرر برای همه وجود دارد. کسی که سود می‌کند قاعدتاً باعث ضرر کس دیگری شده است و شاید آن شخص شما باشید.

برای اینکه بعدازاین ضررها بتوانید باز هم ادامه دهید باید با روان‌شناسی بازار و مؤلفه‌های آن آشنا باشید تا بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. برای آشنا شدن با این مؤلفه‌ها مارک داگلاس (Mark Douglas) در  کتاب معامله‌گر منضبط (The Disciplined trader) توضیحات مفیدی می‌دهد.

این کتاب در چهار بخش نوشته شده است.

اول- مؤلفه‌های روانی موردنیاز برای محیط بازار معامله: در این بخش به توضیح چگونگی تغییر قیمت‌ها، ساختار بازار، اینکه اصلاً چرا معامله می‌کنیم و برای اینکه یک معامله‌گر موفق شویم باید چه‌کارهایی بکنیم توضیح می‌دهد.

دوم- توضیح چالش‌ها و مشکلات یک معامله‌گر منضبط: این بخش به توضیح روان‌شناسی تغییر قیمت‌ها و عملکرد بازار و مسیرهای منتهی به پیروزی می‌پردازد.

سوم- ایجاد یک چهارچوب و پیداکردن یک روش فکری جدید برای موفقیت.

چهارم- درک ماهیت محیط روانی و تجربه‌آموزی: در این بخش  توضیحاتی راجع به اینکه چگونه خاطرات و اتفاقات گذشته می‌توانند در معامله کردن تأثیر بگذارند، اعتقادات و ترس‌ها چگونه باعث دوری از تجربه‌های جدی می‌شوند صحبت می‌کند.

ابتدای کتاب مارک داگلاس راجع به اینکه چه شد که به فکر نوشتن این کتاب افتاد حرف می‌زند؛ معامله‌گر منضبط باید از لحاظ روانی آماده‌ی شکست و پیروزی باشد. او که خود در کار معامله ضررهای بسیاری کرده تا به جایگاهی که الان دارد برسد، به خوبی می‌داند که برد یک نفر به معنای باخت شخص دیگر است. در اینجا موضوعی که اهمیت پیدا می‌کند توانایی کنترل عواطف و احساسات می‌باشد. این یکی از موضوعاتی‌ست که در کتاب معامله گر منضبط به آن پرداخته شده است.

افتخارات  کتاب معامله‌گر منضبط

کتاب معامله گر منضبط در وبسایت آمازون از رتبه‌ی خوبی برخوردار است:

  • رتبه‌ی پنجم در بین کتاب‌های مربوط به سرمایه‌گذاری خصوصی
  • رتبه‌ی نهم در بین کتاب‌های مربوط به معامله‌ی کالای اقتصادی

 

دیدگاه ها و نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین اندیکاتورها مشاهده همه

جدیدترین بروکرها

مشاهده همه

پایگاه دانش

مشاهده همه