معرفی و دانلود کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه – جان مورفی

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

سرفصل‌های کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

سرفصل های کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه شامل :

  1. فلسفه تحلیل تکنیکال
  2. نظریه داو
  3. ساختار نمودار
  4. مفاهیم مقدماتی روند
  5. الگوهای مهم برگشتی
  6. الگوهای ادامه دهنده
  7. حجم معاملات
  8. نمودارهای بلندمدت
  9. میانگین های متحرک
  10. اسیلاتورها
  11. نمودار نقطه و رقم
  12. نمودارهای شمعی ژاپنی
  13. نظریه امواج الیوت
  14. چرخه‌های زمانی
  15. رایانه‌ها و سیستم‌های داد و ستد
  16. مدیریت مالی و تکنیک‌های معامله
  17. شاخص‌های بازار سرمایه

بخشی از کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

بخش عمده‌ای از تحلیل تکنیکال و بررسی عملکرد بازار مربوط به مطالعه روان‌شناسی انسان می‌باشد. به‌ عنوان‌ مثال، الگوهای نموداری که در طی صد سال گذشته شناسایی و طبقه‌بندی شده‌اند، منعکس‌کننده برخی از تصاویری می‌باشند که بر روی نمودارهای قیمت ظاهر می‌شوند. این تصاویر میزان صعودی یا نزولی بودن بازار را نشان می‌دهند.
ازآنجاکه این الگوها در گذشته به‌خوبی عمل کرده و جواب داده‌اند، فرض بر این است که در آینده نیز به‌خوبی عمل خواهند کرد. آنها مبتنی بر مطالعه روان‌شناسی انسانی هستند که تمایل به تغییر و تحول ندارند. روش دیگر برای گفتن فرضیه‌ی اخیر -که تاریخ خود را تکرار می‌کند- این است که کلید درک آینده در مطالعه‌ی گذشته نهفته است، یا اینکه آینده تنها تکرار گذشته می‌باشد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال چیست ؟

اصول تحلیل نمودارها هم برای سهام و هم برای معاملات آتی کاربرد دارد. در واقع، تجزیه‌وتحلیل تکنیکی ابتدا در بورس سهام اعمال شد و سپس با بازار آتی نیز تطبیق پیدا کرد. بورس‌های بین‌المللی نیز مطابق با اصول تکنیکال مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند. معاملات مالی آتی، از جمله بازارهای نرخ بهره و ارزهای خارجی، طی یک دهه‌ی گذشته بسیار محبوب شده‌اند و ثابت شده است که موضوعات عالی برای تحلیل نموداری می‌باشند. اصول تکنیکال نقش مهمی در تجارت معامله ایفا می‌کند.

درباره ی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

یکی از مهمترین مزایای کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه جان مورفی این است که او از پایین‌ترین سطح  شروع کرده و با طی کردن روندی توانسته به موفقیت دست یابد. اگر شما قصد گام گذاشتن در دنیای بازارهای مالی را داشته باشید قطعا در ابتدای راه بتوانید بازار را تحلیل کنید ،و شاید بتوان گفت که کتاب تحلیل تکنیکال بازار سرمایه جان مورفی میتواند کمک شایان ذکری به روند یادگیری شما داشته باشد .

کتاب فوق از جمله کتاب های قدیمی است که سال‌ هاست به فارسی برگردانده شده و در دسترس علاقه مندان به بازارهای مالی قرار گرفته است.در بسیاری از آموزشگاه های فراگیری بازار مالی  از این کتاب به عنوان مرجع تدریس استفاده می‌شود.

در بعضی از منابع از این کتاب با نام” کتاب مقدس تحلیل گران تکنیکال ” نام برده می شود. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه جان مورفی سطح خوبی از اطلاعات کلاسیک را در زمینه تحلیل تکنیکال داراست.

شهرت این کتاب برای فراگیری تحلیل تکنیکال در دنیا زبان زد است. بسیاری از تکنیکالیست های حرفه ای بورس و فارکس در ابتدای راه خود این کتاب را بارها و بارها مطالعه کرده اند. جان مورفی به زبانی گیرا در این کتاب شما را با تحلیل تکنیکال آشنا میکند. پا را فراتر گذاشته و شما را به سطح خوبی از توانمندی در درک چارت ها و نمودار ها و بهره گیری از مفاهیم تکنیکالی و ساخت استراتژی های معاملاتی می رساند.

این کتاب به جد یکی از کتب مرجع برای بازار سرمایه و به طور حتم تنها کتاب مرجع برای تحلیل تکنیکال است که هم دربرگیرنده بسیاری از مفاهیم تکنیکال بوده که خود یک دایره المعارف به حساب می آید هم با ارجاع های بسیار عالی مخاطب را به مقصودش میرساند .

۱۰ قانون طلایی جان مورفی

جان مورفی تجربیات کلی خود را در تحلیل تکنیکال در قالب ۱۰  قانون بیان کرده است:

  • ترسیم روندها
  • تشخیص روند و حرکت به سمت و سوی آن
  • شناسایی حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال
  • سنجش اندازه عقب نشینی در تحلیل تکنیکال
  • ترسیم خطوط
  • دنبال کردن میانگین ها
  • یادگیری چرخش‌ها در نمودار
  • بازشناسی علائم هشدار دهنده
  • وجود یا ناموجود بودن یک روند
  • شناسایی علائم تأیید کننده

دیدگاه ها و نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین اندیکاتورها مشاهده همه

جدیدترین بروکرها

مشاهده همه

پایگاه دانش

مشاهده همه