معرفی کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه

کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه

سرفصل های کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه

سر فصل های کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه شامل :

بخش اول: شناخت ذهن

فصل اول؛ نقاط کور ذهنی معامله گران
فصل دوم؛ احساسات قوی در معامله گری
فصل سوم؛ تلاش برای مهار و حذف احساسات
فصل چهارم؛ ضرورت وجود احساسات در معامله گری

بخش 2: استفاده از به روز ترین روشهای روانشناسی

فصل پنجم؛ ارتقاء روانشناختی معامله گران در گرو طرز تفکری متفاوت
فصل ششم؛ با تمرین ذهن آگاهی، با حضور ذهن معامله کنید
فصل هفتم؛ گسلش: مهارت پیشرفتهای در ذهن آگاهی
فصل هشتم؛ معامله گری مبتنی بر پذیرش و تعهد

بخش 3: حداکثر سازی عملکرد معاملاتی خود

فصل نهم؛ فرایند روانشناسی معاملات: آمادگی در سطح بالا
فصل دهم؛ فرایند روانشناختی معامله گری: اجرای اثربخش
فصل یازدهم؛ فرایند روانشناسی معامله گری: خودارزیابی سازنده
فصل دوازدهم؛ سخنان آخر

بخشی از کتاب

نقاط کور ذهنی معامله‌گران

کالین تمام صبح صبورانه در حال بررسی شاخص‌های اس‌اندپی و منتظر یک معامله بود. سرانجام یک موقعیت مناسب مشاهده کرد. او با دقت به روند قیمت و شاخص‎هایی نگاه کرد که باید برای تعیین معاملاتش از آن‌ها استفاده می‎کرد. همه‌چیز با معیارهای او سازگار بود. قیمت روندی صعودی داشت و همه شاخص‎ها نمایانگر ادامه همین روند بودند. او فکر کرد: «این موقعیت هیچ نقصی ندارد.»

معامله بلافاصله شروع به کار کرد. بازار رشدی سریع داشت، سطح مقاومت را شکست و به ناحیه‎ای رسید که دیگر هیچ سوءتفاهمی برای او نگذاشت و هیچ مقاومتی وجود نداشت. اس‌اندپی‎ها از زمان ورود به بازار دوازده واحد رشد داشتند که این صعودی عالی در بازار محسوب می‎شد. اما کالین بر این معامله سوار نبود و تردید داشت.

او معامله را انجام نداد. وقتی بعداً راجع‌به آن صحبت شد، گفت: «روز قبل از این نیز موقعیتی مشابه برایم پیش آمده بود. حدس می‎زنم دلیلش این بود که داشتم به معامله ناموفق دیروز فکر می‎کردم و باز هم زیان کردم. حتی نشانه ‎های معامله امروز بهتر از نشانه‎های دیروز بود. یکی از شاخص‌های دیروز انجام دادن معامله را تأیید نمی‎کرد، اما موقعیت امروز بدون نقص بود.

از اینکه چنین معامله خوبی را از دست دادم خودم را سرزنش می‎کنم. اصلاً نمی‎دانم چرا چنین کاری کردم. هیچ هیجان خاصی نداشتم. ترسی نداشتم. فقط به این فکر کردم که به دلیل موفق نبودن معامله دیروز ممکن است این هم ناموفق باشد. اشتباه کردم. چرا باید چنین اشتباهی را مرتکب می‎شدم؟»

بیشتر بخوانیم :روانشناسی بازار و اهمیت آن در معامله گری

درباره ی کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه

کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه یکی از برترین کتاب ها در زمینه روانشناسی تجارت است.  این کتاب در تمامی بازارهای مالی از جمله بازار سهام، فارکس، بازار آتی و … کاربرد دارد. و مطالعه این کتاب را به تمام فعالان بازارهای سرمایه توصیه می‌کنیم.

معامله گران برای انجام معاملات موفق، نه تنها باید با شیوه های اثربخش معامله گری و روش های مدیریت صحیح وجه نقد آشنایی داشته باشند. بلکه باید توانایی رویارویی با چالش‌های روحی و احساسی موجود در محیط پر از نوسان بازار را نیز کسب کنند.

حتما میدانید که بعد روانشناسی معامله از اهمیت بالایی برخوردار است و دلیل آن هم این است که معامله‌گران اغلب ظرف مدت کوتاهی سهام های مختلفی را خرید و فروش می کنند و باید تصمیمات سریعی اتخاذ کنند، که این تصمیمات با حجم سنگینی از احساسات همراه هستند و کنترل و مهار احساسات در خلال تصمیم گیری امری ناممکن است.

بعلاوه تصمیم گیری فرایندی است که معامله گر بایستی در طول آن دارای حضور ذهن باشد. معامله گر همچنین نیاز به نظم و انظباط ذهنی دارد. بنابراین باید برنامه و نقشه های  معاملاتی از پیش تعیین شده ای را برای خود داشته باشد  و به آن ها پایبند بماند و بداند که چه زمانی باید از معاملات خارج شود و سود یا زیانشان را شناسایی کند.

بیشتر بخوانید : کتاب معامله گر منضبط 

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. در بخش یک (فصول یک تا چهار) مشکلات منحصر به فردی را که معامله‌گران با آن‌ها مواجه می‌شوند، اعم از ذهنی و احساسی، به بحث می‌گذاریم. قطعاً، معامله‌گران برا موفقیت در معامله‌گری ابتدا باید بدانند که چه چیزی باعث عدم موفقیتشان می‌شود. در بخش دو (فصول پنج تا هشت) به معرفی «ذهن آگاهی» می‌پردازیم، به این که ذهن آگاهی چیست، چگونه می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا با چالش‌های ذهنی و احساسی خود در معامله‌گری مقابله کنند و چطور ذهن آگاهی را بکار گیرند.

در بخش سه (فصول نه تا یازده) فرایندی ساختاریافته در روانشناسی معامللات را ارائه خواهیم داد، فرایندی متشکل از سه بازه زمانی به همراه مهارت‌های ذهنی ارزشمند قابل کسب توسط معامله‌گران که می‌تواند آن‌ها را در راه پیشرفتی مستمر قرار دهد به گونه ای که در بازی معامله‌گری به حد اعلا و تبحر دستی بایند.

در کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه نه‌تنها با رفتارهای صحیح معامله‎ گری و شیوه‎ های اثربخش معامله‎ گری و مدیریت صحیح آن آشنا می‌شوید بلکه توانایی مواجهه با چالش‌های هیجانی و احساسی موجود در بازار پرنوسان سرمایه را نیز کسب می‌کنید.

یکی از مفاهیم اصلی که در کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه به آن پرداخته شده «ذهن آگاهی» است. ذهن آگاهی همان هشیاری در لحظه‌ی حال است.

دیدگاه ها و نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین اندیکاتورها مشاهده همه

جدیدترین بروکرها

مشاهده همه

پایگاه دانش

مشاهده همه